EURONCAP

EURONCAP test

Chevrolet vozila na EURONCAP testu:

Euro NCAP obezbeđuje korisnicima automobila realnu i nezavisnu procenu bezbednosne performanse nekih od najpopularnijih automobila koji se prodaju u Evropi.

Osnovan 1997 godine, a koji sada podržava sedam evropskih vlada, Evropska Komisija i auto-moto društva i udruženja potrošača u svakoj zemlji EU, Euro NCAP je veoma brzo postao katalizator za isticanje značajnih bezbednosnih poboljšanja vezanih za novi dizajn automobila.

Nadamo se da će Vam pri kupovini novog automobila EuroNCAP.com pomoći u pružanju informacija koje su vam potrebne kako bi izabrali bezbednost.

OCENJIVANJE

Zađtita odraslih putnika bila je, zajedno sa zaštitom pešaka, prvo ocenjivanje koje je Euro NCAP uveo. Bodovi su dodeljivani sa čeonih, bočnih testova sudara o banderuModifikatori su takođe dati kako bi se proširila procena i pokrile različite veličine ljudi u mnoštvu pozicija sedenja, naročito za oblast kontakta kolenom. Rezultat zaštite odraslih je završen rezultatom Whiplash testa koje je vožen zasebno na sedištu vozača ili putnika.

Euro NCAP je izvršio procenu bezbednosti dece putnika od svog prvog ispitivanja kako bi osigurao da proizvođači preuzimaju odgovornost za decu koja putuju u njihovim vozilima. U novembru 2003 godine, Euro NCAP je uveo ocenjivanje zaštite dece putnika kako bi obezbedio jasnije informacije potrošačima o rezultatima ovih testova. Kao deo procene, Euro NCAP koristi lutke od 18 meseci i 3 godine u testovima čeonih i bočnih sudara. Izučavajući rezultate sa testova sudara, Euro NCAP verifikuje jasnoću instrukcija i postavljanja sedišta u vozilu kako bi osigurao da se dečije sedište može bezbedno i sigurno podesiti.

Euro NCAP veruje da bi više napora koji bi uložili proizvođači u zaštiti pešaka (Pedestrian Protection) sačuvalo živote mnogih pešaka i negiralo emotivnu traumu sa kojom se susreću mnogi vozači svake godine jer žive sa posledicama povređivanja ili fatalnog ranjavanja pešaka. Uključivanjem rezultata pešaka u sveukupni rejting, Euro NCAP ima za cilj da ohrabri poboljšanje performanse vozila u ovoj proceni. Rezultati Euro NCAP u ovom ocenjivanju postižu se kroz testiranje oblika noge, oblika butine i glave deteta/odraslog.

Uvođenje pomoći vozaču (Safety Assist) dozvoljava Euro NCAP da razmotri sisteme pomoći vozačima i aktivne bezbednosne tehnologije. Ove tehnologije igraju sve značajniju ulogu u izbegavanju nesreća i ublažavanju povreda. Euro NCAP nagrađuje proizvođače za ugradnju elektronske stabilnosti kontrole vozila, uz bodove koji se daju za prisustvo uređaja za ograničavanje brzine i inteligentne podsetnike za pojaseve.

Vizija:
Za bezbednije automobile

Misija:
Preneti viziju kroz:

Dijalog

  • Dijalog sa svim akcionarima: zakonodavcima, industrijom, istraživanjem, drugim NCAP organizacijama, osiguravajućim zavodima
  • Postupati kao zastupnik za bezbednost
  • Identifikovati nove prioritete i saopštiti ih
  • Integrisati najbolju praksu

Rejtinzi

  • Stimulisati trž¡te pružajući nezavisne informacije potrošaču
  • Ohrabriti tačne, blagovremene i nepristrasne izveÅ¡taje o bezbednosti novih automobila
  • Informisati medije, organizacije članice, kupce flota, druÅ¡tva za iznajmljivanje automobila, osiguravajuće zavode da dopru do potroÅ¡ača
  • Nadgledati uticaj medija i efikasnost
  • Inspirisati inovacije
  • Postavljanje najviÅ¡ih i najadekvatnijih bezbednosnih ciljeva proizvoÄ‘ačima
  • Reaktivno i proaktivno ohrabriti razvoj novih tehnologija
  • Podržati odseke za bezbednost kod proizvođača automobila
  • Postaviti jasne, pristupačne i blagovremene ciljeve
  • Stimulisati neprestani razvoj u industriji i interno

Vrednost za društvo

  • Dramatično smanjiti broj fatalnih sudara i saobraćajnih nesreća na evropskim putevima
  • Nastaviti sa nezavisnošću i preciznim kreš testiranjem
  • Stimulisanje rasprave o bezbednosnim pitanjima
  • Održavanje nezavisnosti i kredibiliteta

Efikasnost

  • Izmeriti sveukupnu efikasnost aktivnosti Euro NCAP kroz analizu saobraćajnih udesa
  • Izmeriti trenutni učinak
  • Obavestiti o budučoj smernici

Prethodni koraci

Od decenije 1970-ih jedan broj evropskih vlada je radio, preko Evropskog komiteta za eksperimentalna vozila (EEVC), na proceni raznih aspekata sekundarne bezbednosti automobila. Do ranih 1990-ih, ovo istraživanje je rezultiralo u razvoju procedura full scale kreš testova, za zaštitu putnika pri frontalnom i bocnom sudaru, i procedure testiranja sastavnih delova za procenu zaštite pešaka, koji su udareni ceonim delom automobila.

Do 1994 godine, predlozi za usvajanje predloga testova EEVC-a u evropsko zakonodavstvo naišli su na snažan otpor od strane automobilske industrije. U junu 1994 godine Ministarstvo za saobracaj Ujedinjenog Kraljevstva razmatrao je osnivanje Programa za procenu novih kola (NCAP) u Velikoj Britaniji, koji bi se kasnije mogao proširiti širom Evrope. Program bi bio sveobuhvatan i zasnovan na procedurama testiranja koje je razvio EEVC. U julu 1995 godine, oni koji su zainteresovani za širenje programa u Evropi, sastali su se Evropskom Komisijom kako bi razgovarali o nacinu kako bi se ovo moglo sprovesti.
Od pocetka, program je bio ambiciozan, opsežan i postojala je odlucnost da se osigura da su testiranje i procena naucno zasnovani.
Za prvu fazu ispitivanja, sedam super-mini automobila je izabrano, a od proizvodaca je zatraženo da pruže informacije o ovim automobilima.
Za uporedno testiranje, jasno je bilo da se testiranje moralo izvršiti na višem nivou nego što je bilo neophodno za zakonodavstvo. Zbog ovoga, razvijen je detaljan protokol ispitivanja.

Za razvoj Protokola procene, pristup najnovijim istraživanjima i licnim kontaktima sa vecinom svetskih eksperata se pokazao neprocenjivim. Jedinstvena odlika procedure procene odnosila se na ukljucivanje informacija od ekspertske inspekcije, izvršenih na svakom automobilu. Primarna svrha inspekcije jeste proširiti validnost procene kako bi se pokrio širi domen velicine putnika automobila, položaja sedišta i situacija sudara.
U novembru 1996 godine, Švedska nacionalna putna administracija (SNRA), Medunarodna federacija automobila (Federation Internationale de l’Automobile -FIA) i Medunarodno testiranje bile su prve organizacije koje su se pridružile ovom programu. Ovo je rezultiralo u osnivanju Euro NCAP-a. Inauguracioni sastanak održan je u decembru 1996 godine.

CLANOVI EURONCAP-a

Euro NCAP je osnovala Laboratorija za istraživanje transporta (Transport Research Laboratory) za Ministarstvo za saobracaj Velike Britanije. Naknadno su se druge vlade pridružile programu (Francuska, Nemacka, Švedska, Holandija, i katalonski deo Španije). Mnoga udruženja potrošaca u Evropi su clanovi preko Medunarodnog istraživanja i testiranja potrošaca (International Consumer Research & Testing). Auto-moto klubovi su predstavljeni clanstvom FIA Fondacije i pojedinacnim clanstvom nemackog auto-moto kluba ADAC. Evropska Komisija je posmatracki clan borda Euro NCAP-a i pruža svoju politicku podršku.

Ovaj široki konzorcijum clanova obezbeduje nezavisnost svih Euro NCAP ocenjivanja. Euro NCAP je medunarodno udruženje osnovano po belgijskom zakonu, udruženje koje ne zavisi od industrije i politicke kontrole i nijedan pojedinacni clan ne može usmeriti Euro NCAP prema svojim sopstvenim interesima.