Saveti

Kako se spakovati za put?

Danas svaki vozač zna da svi putnici moraju biti vezani sigurnosnim pojasevima, deca se moraju voziti u posebnim sedištima, a nasloni za glavu moraju biti ispravno podešeni. Ali nažalost mnogi se još uvek ne pridržavaju određenih sigurnosnih pravila pri utovaru prtljaga. Chevrolet Captiva koja je posebno popularna kod porodica nudi brojna rešenja za sigurniji i lakši transport prtljaga.

Unapred moramo priznati da sa prtljažnikom, tako velikim kakav je kod Captive, zapremine najmanje 465 litara, čovek lako dođe u iskušenje da samo nabaca prtljag unutra, bez puno planiranja. Ali vozači koji zaista paze na sigurnost - svoju i sigurnost putnika - razmisliće dvaput kako najpametnije organizovati stvari u prtljažniku. Najvažnije sigurnosno pravilo je:

  • teške stvari treba smestiti na dno prtljažnika
  • i moraju se nagurati što bliže zadnjem sedištu kako bi se smanjila mogućnost da upadnu u kabinu u slučaju sudara.

 

A evo i zašto: ceo paket mineralne vode ima masu od 17 kilograma. U slučaju sudara tih 17 kilograma se pretvara u nešto više od pola tone koji udaraju u zadnje sedište. Kako bi se smanjila udarna snaga takvog prtljaga, on se mora smestiti što bliže poleđini zadnjeg sedišta i osigurati se od klizanja pomoću drugog prtljaga ili užadi. Ako se to ne učini, sve to može poleteti u kabinu u slučaju naglog kočenja ili sudara.  
Osim teških kofera, prtljag koji nosimo na godišnji odmor često uključuje i lakše stvari kao što su sportske torbe, ležaljke, dušek za naduvavanje i gumeni čamci. Njih je najbolje spakovati tako da napune prazan prostor oko težeg prtljaga, i to što je čvršće moguće. Pakovanje iznad linije zadnjeg sedišta trebalo bi izbegavati. Sve što je smešteno u višem nivou u slučaju naglog kočenja ili sudara može poleteti napred i povrediti putnike.  

Varijante Captive sa sedam sedišta standardno dolaze sa mrežom za prtljag koja upravo sprečava da prtljag postane opasni projektil. Takva mreža se može dokupiti za  petovratne varijante. Takođe se preporučuje da se prtljag pričvrsti sa posebnom užadi. Odgovarajuće mreže za pričvršćivanje dolaze standardno u Captivinom prtljažniku, a sama užad se može kupiti u prodajnom salonu. Ako pozadi nema putnika, zadnji sigurnosni pojasevi trebaju biti unakrsno zakopčani kako bi dali zadnjem sedištu dodatnu stabilnost.

Za siguran prevoz bicikala i sličnog tereta sa Captivom su u ponudi brojni praktični sistemi za prevoz, kao što su nosači i krovne kutije.

Važno: trougao, signalizacijski prsluk i pribor za prvu pomoć moraju u svakom trenutku biti smešteni na lako dostupnom mestu!

Evo još dva saveta za sigurnije putovanje na odmor: zbog više prtljaga, treba prilagoditi pritisak u gumama. Takođe, težina prtljaga u zadnjem delu automobila podiže prednji deo. Kako biste sprečili da prednjim svetlima zaslepljujete vozače koji vam dolaze u susret pri noćnoj vožnji, potrebno je podesiti snop. Captiva (osim osnovnog modela) dolazi sa automatskim sistemom izjednačavanja na zadnjoj osovini.

Kako zabaviti decu na putu?

Da li planirate ići na godišnji odmor automobilom sa decom? Jeste li sigurni? Duga putovanja mogu ostati u najlepšem sećanju, ali mogu biti i vrlo stresna. Kada deca moraju provesti sate u ograničenom prostoru automobila, često se dogodi da na zadnjem sedištu planu svađe, a tu je i konstantna podloga u vidu pitanja: „Koliko još ima?"

Prema tome, nije loša ideja planirati neki vid zabave i igara kako biste zabavili decu i skrenuli im misli od zamornog putovanja. Pribavite sledeće:

  • špilove karata,
  • bojanke,
  • slikovnice,
  • papir i olovke,
  • bojice,
  • nalepnice
  • sitne igračke
  • savremene prenosne konzole i CD-i sa muzikom ili pričama

Međutim moderni roditelji koji se sećaju svog detinjstva znaju da elektronički uređaji nisu jedino rešenje. Mlađa deca će posebno uživati u nekim jednostavnim porodičnim igrama.

Chevrolet se prisetio nekoliko primera koji će učiniti da duga putovanja brže prođu celoj porodici:  

Išli smo u kupovinu. Jedna osoba počinje tako što kaže „Išli smo u kupovinu i kupili..." Druga osoba ponavlja što je rekla prva i dodaje sopstveni proizvod, treća ponavlja što je rekla druga i dodaje svoj. Ovo se ponavlja sve dok se neko ne zabuni ili zaboravi ko je šta kupio.

Lov na abecedu. Čak i deca koja tek uče da čitaju i pišu mogu igrati ovu igru. Počnite sa slovom A i pronađite ga na znaku, kamionu, zgradi ili registracijskoj oznaci drugog automobila. Prvi koji dođe do slova Z je pobednik. Možete se takmičiti jedan protiv drugog ili igrati zajedno kao porodica.

Par - nepar. Jednostavna igra za mlađu decu. Pratite brojeve na registracijama automobila, odnosno zadnji broj. Jedno dete „skuplja" parne, a drugo neparne brojeve. Pobednik je onaj ko ih prvi skupi 21.

Vidim... Pogledajte oko sebe i izaberite predmet koji možete videti, bilo u automobilu ili kraj puta. Zatim pomažite drugima tako što ćete reći na primer: „Vidim... nešto zeleno" ili „Vidim... nešto smeđe i krzneno". Nastavite navoditi saigrače na rešenje sve dok neko ne pogodi o čemu se radi.

20 pitanja. Zamislite neku osobu, mesto ili predmet. Ostali moraju pogoditi šta ste zamislili na temelju maksimalno 20 pitanja na koja odgovarate sa „da", „ne" ili „ponekad".

Priča u krug. Neko u automobilu izmisli naslov priče. Na početak naslova, sedeća osoba smišlja i nadovezuje se na prvu rečenicu: „Jednom davno bila..." Treća osoba zatim nastavlja sa sedećom rečenicom priče i tako dalje.

Zabavljajući vaše malene tokom putovanja kao i planiranjem redovnih zaustavljanja kako bi se svi skupa protegli i potrošili nešto energije sprečićete da Vašoj deci bude dosadno i da postanu neposlušni, a samim tim ćete i Vi opuštenije putovati. Svi će tako biti u boljem raspoloženju kada dođete na svoju krajnju destinaciju.

Obaveze pre puta

Kada se napokon spremate na dugoočekivani godišnji odmor, poslednja stvar o kojoj želite da razmišljate su nepredviđene okolnosti na putu. Međutim, dobro je biti spreman za svaki slučaj. Evo popisa koji bi vam mogao dobro doći pre nego što krenete na put.

Ako to niste učinili već neko vreme, bilo bi dobro da zamolite svog ovlašćenog servisera da proveri:

  • akumulator
  • sijalice
  • pritisak u gumama
  • nivo ulja
  • izduvnu cev
  • kočnice.

 

Takođe je potrebno proveriti uslove navedene u Vašem automobilskom osiguranju u slučaju nezgode, posebno ako putujete u inostranstvo.
Kako biste bili spremni u slučaju saobraćajne nezgode, proverite da posedujete sedeće predmete:

  • trougao
  • signalizacijski prsluk
  • pribor za pružanje prve pomoći
  • baterijsku lampu
  • EU izveštaj o saobraćajnoj nezgodi
  • fotoaparat kako biste dokumentovali nezgodu.

 

Zapamtite i telefonski broj koji treba da nazovete u slučaju nezgode: to je u većini evropskih država 122 ili 92 u Srbiji.
Ponesite sa sobom i rezervni ključ od automobila i zapamtite gde ste ga ostavili, odvojeno od prvog ključa.

Kada se radi o sigurnosti u automobilu:

  • pripazite da svi nasloni za glavu budu adekvatno podešeni
  • svi moraju biti vezani sigurnosnim pojasevima, bez obzira na dužinu trajanja vožnje
  • deca moraju koristiti prikladna sedišta i nosiljke za njih.

 

Saveti za duga putovanja

Kada ste sasvim sigurni da vam je automobil u dobrom stanju, prtljag sigurno smešten i svi putnici vezani, spremni ste da krenete na put. Ali čak i ako se radujete odmoru koji odmah sledi, duga putovanja su stresna i zahtevaju veliki napor. Sledeći Chevrolet-ovi saveti mogli bi vam pomoći da sigurno stignete na svoje odredište i pritom se što manje umorite:

Kako ostati svež za volanom
Cilj dugih vožnji je sigurno da u dobrom raspoloženju stignete na odredište. Brzina ne bi trebala biti najvažnija stvar. Duga putovanja zahtevaju često zaustavljanje radi odmora. Umor utiče na vašu koncentraciju, otupljuje vaše reflekse i sposobnost procenjivanja i povećava opasnost od saobraćajne nesreće.
Budite svesni ukupnog nezadovoljstva, bolova u vratu, rukama i ramenima ili zamagljenog vida  - to su načini na koje vam vaše telo govori da vam je potreban odmor. Pojačavanje muzike, ispijanje kafe ili kofeinskih napitaka ili zaustavljanje da biste se nakratko prošetali mogu biti efikasni na kratke staze, ali ne mogu ukloniti umor. Ako počnete da se osećate pospano, zamenite se sa drugim vozačem ili se zaustavite kako biste odremali.

Briga za putnike
Vaši putnici, posebno deca, mogu da pate od bolesti vožnje. Za nju su dostupni razni lekovi, od kojih se mnogi uzimaju pre početka putovanja. Naravno, pre nego što date deci bilo kakav novi lek, trebalo bi da se posavetujete sa doktorom. Vrtoglavica i mučnina se mogu privremeno ublažiti otvaranjem prozora ili izlaskom iz automobila kako bi se udahnuo svež vazduh. Umesto da se fokusira na nešto u unutrašnjosti automobila, savetujte detetu da gleda van automobila.

Obrok na točkovima
Pripremite frižider sa dosta zdrave hrane (sveže i suvo voće, biskvite sa žitaricama, krekeri od integralnog brašna itd.) kao i puno vode. Ove će vam zalihe posebno dobro doći ako se zaglavite u saobraćajnim gužvama pa ćete morati duže vremena sedeti u vrućem automobilu.
Izbegavajte da jedete jaku hranu tokom putovanja. Nekoliko ćete sati provesti u sedećem položaju pa će vas visokokalorična hrana i hrana koja se teško vari  učiniti neraspoloženima i umornima.

Putovanje sa decom
Na dugim kao i na kratkim putovanjima važno je da deca budu stalno vezana sigurnosnim pojasom i da u zavisnosti od godina, ne napuštaju dečije sedište.

U toplim sunčanim danima treba da osigurate zaštitu od sunca i vrućine za vaše dete: automobilski prozori povećavaju toplinu sunca tako da postoji opasnost od toplotnog udara ili sunčanice. Stavite mrežice na prozore i rashladite decu odgovarajućom odećom, hladnim pićem i klimatizacijom.

Deca kojoj je dosadno i koja postanu nemirna, predstavljaju opasnost u automobilu jer mogu skrenuti pažnju vozača od puta i uslova na njoj. Zabavite najmlađe igranjem odgovarajućih putnih igara. Osim toga, redovno se zaustavljajte kako biste svi protegli noge i potrošili nešto energije.

Sad kad ste ovako pripremljeni, vaš opuštajući odmor može početi i u toku putovanja, a ne onda kad dođete na svoju destinaciju.

Redovna kontrola klime štedi novac

Kako bi postigli što duži radni vek rashladnog sistema u automobilu, važno je redovno kontrolisati uređaj, utoliko više kada krenu prve vrućine. Iskustvo upravo i pokazuje da je najčešći uzrok kvara ovog uređaja činjenica da većina vozača klimu uključi tek s prvim vrućinama.

Redovna kontrola rashladnih uređaja u vozilima podrazumeva dopunu ili zamenu freona i ulja u kompresoru, kao i vakuumiranje sistema, da freon ne bi isparavao. Kontrola I servisiranje klima uređaja podrazumeva I antibakterijsko čišćenje sistema, što umanjuje rizik nastanka bolesti prouzrokovanih raznim vrstama bakterija i gljivica koje se nalaze u klima-uređajima.

Dopunjavanje klima se radi specijalnim mašinama I zahteva stručnost, zato je veoma rizično da to radite kod nestručnih majstora jer oni to često vrše neodgovarajućim uljima, a čak i freonima koji nisu predviđeni za auto-klime. Osim što dopunjavanje gasa u principu nije preporučljivo, pogrešno je i to što u nekim servisima dopunjuju samo gas, iako je potrebno da se ispoštuje propisani odnos ulja i gasa, što je različito kod svakog modela klima-uređaja.  

Redovno održavanje uređaja za klimatizaciju, a posebno pre letnje sezone, omogućava njihov ispravan rad, što podrazumeva čist i svež vazduh u kabini, sprečavanje bolesti i smanjenu potrošnju energije. Takođe, redovni servisi produžiće njihov radni vek i smanjiti mogućnost za pojavu kvarova, čija popravka košta mnogo više od redovnog servisa.

Klima uređaj i zimi
Klimu treba koristiti tokom čitave godine, pa i zimi, a dovoljno je da radi jednom nedeljno desetak minuta. Ona smanjuje vlagu u automobilu i u zimskim uslovima vožnje može da odmagli unutrašnja stakla. Takođe, treba znati da nije preporučljivo tokom leta uključivati klimu kada motor nije zagrejan ili kada automobil stoji ili mili u koloni.

Točkovi i pneumatici

Fabrički ugrađeni pneumatici su prilagođeni Vašem vozilu, pružaju najefikasniju kombinaciju komforne vožnje, dugog veka trajanja i performansi.

Korišćenje neodgovarajućih pneumatika i/ili naplataka može da prouzrokuje udes, izazove pojačane vibracije i da dovede do oštećenja pneumatika i vozila.

Pritisak pneumatika meriti uz pomoć tačnog manometra kada su pneumatici hladni. Zagrejani pneumatici daju pogrešan rezultat merenja. Pneumatici se zagreju već posle 1,6km vožnje i ostaju topli do 3 sata nakon zaustavljanja vozila. Dobro zategnuti kapice ventila posle provere pritiska.

Preporučuje se da se pritisak u gumama meri pre vožnje i svaki put kada punite rezervoar gorivo ili najmanje jednom mesečno.

Neodgovarajući pritisak u pneumaticima će:

  • Povećati habanje pneumatika
  • Smanjiti upravljivost I bezbednost vožnje
  • Uticati na komfor vožnje
  • Uticati na potrošnju goriva

 

Ako je prtisak pneumatika suviše nizak, to može dovesti do pregrejavanja pneumatika I unutrašnjeg oštećenja, do separacije gazećeg sloja, pa I do eksplozije pneumatika pri velikim brzinama. Čak I ukoliko kasnije podesite pritisak u Vašim pneumaticima, predhodna vožnja sa niskim pritiskom može oštetiti pneumatike.

Vožnja preko oštrih prepreka može da izazove oštećenja na pneumatiku ili naplatku. Ako su pojedini objekti neizbežni, preko njih vozite lagano I ukoliko je moguće pod pravim uglom.

Proverite da nema oštećenja:

  • Prisustvo stranih tela
  • Probodi, zasekline, naprslina
  • Deformacija na bočnim zidovima

 

Redovno proveravati dubinu šare na pneumaticima, koristeći ugrađeni indikator habanja u njemu. Položaj indikatora habanja je obeležen na bočnoj strani pneumatika. Pneumatici treba da se promene onda kada jedan od indikatora postane vidljiv. Indikator pohabanosti se pojavljuje između šara onda kada je dubina šare 1,6mm ili plića.

Ne voziti sa izlizanim ili oštećenim pneumaticima.

Uvek odlagati stare pneumatike u skladu sa lokalnim propisima, a koji se tiču zaštite životne sredine.

Prednji I zadnji pneumatici izvršavaju različiti zadatak, pa se prema tome I različito habaju.

Prednji pneumatici se brže habaju od zadnjih. Da bi se izbeglo neravnomerno habanje pneumatika I produžio njihov vek trajanja potrebno je prednje točkove zameniti sa zadnjim, održavati pravilan pritisak I proveravati pritegnutost matica na točkovima.


ZIMSKI PNEUMATICI

Ako odlučite da koristite zimske pneumatike:

  • Koristite ih na sva 4 točka
  • Nikada ne prekoračite maksimalnu brzinu, koju je proizvođač pneumatika preporučio
  • Pritisak pneumatika uvek održavati prema preporuci proizvođača

 


LANCI ZA SNEG

Pre stavljanja lanaca za sneg, skinuti ukrasne ratkapne (ako ih ima) da se ne bi oštetile i:

  • Kod postavljanja lanaca za sneg, pre svega slediti uputstvo proizvođača
  • Lance na prednjim točkovima zategnuti što je više moguće
  • Lance ponovo zategnuti posle pređenog 1,0km

 


Upotreba lanaca na zadnjim točkovima se ne preporučuje.

Korišćenje lanaca za sneg može smanjiti upravljivost vozilom:

  • Nikako ne voziti brže od 50km/h ili od brzine koju je naveo proizvođač lanaca, ako je ona niža
  • Izbegavati nagla skretanja, neravnine na putu i rupe
  • Izbegavati nagla kočenja kod kojih dolazi do blokiranja točkova
  • Ako lanci udaraju o karoseriju, zaustaviti vozilo i dotegnuti ih

 


PRIVREMENI REZERVNI TOČAK

Premda je privremeni rezervni točak bio potpuno naduvan kad je vozilo bilo novo, on može nakon izvesnog vremena izgubiti vazduh. Redovno proveravati pritisak u pneumaticima.

Prilikom vožnje sa privremenim rezervnim točkom kojim je opremljeno vozilo, brzina ne sme da pređe 80km/h.

Kada je postavljen privremni točak, ne ići vozilom u automatske perionice tzv. auto četke sa vođenim šinama.

Ne stavljati lance za sneg na privremeni točak.

Rashladne tečnosti u motoru

Sistem za hlađenje Vašeg vozila je napunjen tečnošću na bazi fosfata.

Ukoliko ima potrebnu koncentraciju, ova rashladna tečnost predstavlja odličnu zaštitu sistemu hlađenja i grejanja od korozije i zaleđivanja.

Kada je motor hladan, nivo tečnosti za hlađenje treba da bude između oznaka MIN i MAX na rezervoaru. Nivo tečnosti se podiže rastom temperature motora i opada ponovo kada se motor ohladi.

Obična voda ili pogrešna mešavina tečnosti za hlađenje mogu ošteti sistem za hlađenje.

Ne koristiti običnu vodu, niti antifriz na bazi alkohola ili metanola u sistemu za hlađenje.

Koristiti u Vašem vozilu samo mešavinu meke (demineralizovane) vode i propisanog antifriza u odnosu 50:50.

Pri izuzetno niskim temperaturama koristiti meševanu u razmeri 40% vode I 60% antifriza.

Rashladna tečnosti pod vrenjem i njegova para može pod pritiskom naglo da izbije, koje moze izazvati povrede.

Nikada ne otvarajte poklopac rezervoara tečnosti za hlađenje kada su motor i hladnjak vrući.

Dolivanje tečnosti za hlađenje nije neophodno češće, nego kako je preporučeno servisnim intervalima. Ukoliko postoji potreba za češćim dolivanjem, to je znak da Vaš motor zahteva održavanje i preporučujemo posetu servisu.

Provera ulja

Obezbediti odgovarajući nivo ulja u motoru radi pravilnog podmazivanja motora.

Normalno je da svaki motor troši neku količinu ulja.

Potrebno je u određenim intervalima proveriti nivo ulja u motoru (pri svakom sipanju goriva).

Ukoliko nivo ulja opadne sa maksimuma na minimum posle manje od 1.500 km trebalo bi da proverite Vaš motor.

Potrošnja ulja se razlikuje u zavisnosti od vrste vozila kao i od stilova vožnje.


KAKO PROVERITI I DOLITI ULJE

  • Parkirati vozilo na ravnoj površini, isključiti motor I sačekati 3-4 minuta da se ulje ocedi I vrati u korito motora. Ako je motor hladan, biće potrebno više vremena da se ulje ocedi
  • Izvući šipku za merenje ulja, obrisati je pre merenja I vratiti je nazad
  • Proveriti ulje na šipki da bi ste se uverili o nezaprljanosti ulja
  • Ulje treba da bude između oznaka MIN I MAX
  • Ako je nivo ulja ispod oznake MIN, dodati dovoljno ulja iste vrste koa je u motoru, da bi se nivo podigao do oznake MAX. Nivo ulja ne sme da bude iznad oznake MAX
  • Skinuti poklopac za dolivanje ulja sa vrha motora. Doliti ulje I zatvoriti poklopac
  • Sačekati minut da se ulje slije u motor I ponovo proveriti nivo ulja na šipci

 

Prevelika količina ulja u motoru može ometati rad motora, zamastiti svećice I povećati taloženje gareži u motoru.

Zaprljano motorno ulje gubi moć podmazivanja. Obezbediti promenu ulja u motoru prema propisanim servisnim intervalima. Obezbediti da se u isto vreme kada se menja ulje u motoru zameni I filter za ulje.

U teškim uslovima rada potrebna je češća promena ulja u motoru I filtera za ulje, nego što je to predviđeno u normalnim servisnim periodima.

Teški uslovi rada obuhvataju, ali ne ograničavaju na:

  • Česte hladne startove
  • Često stajanje i kretanje uglavnom u gradskoj vožnji
  • Česta kratka putovanja
  • Česte vožnje pri niskim spoljašnjim temperaturama
  • Dugi rad motora u praznom hodu
  • Česte vožnje malim brzinama
  • Vožnja u oblastima sa zagađenim vazduhom

 


Korišćenje ulja nepoznatog porekla ili niskog kvaliteta ili dodavanje aditiva može dovesti do oštećenja motora.

Motorno ulje je iritirajuća materija I ako se unese u organizam može dovesti do oboljenja ili smrti.

Držati van domašaja dece.

Izbegavati učestali ili duži kontakt sa kožom.

Zaprljane površine oprati vodom I sapunom ili sredstvom za čišćenje ruku.

Ne bacati staro motorno ulje I filter za ulje zajedno sa otpadom iz domaćinstva.


ULJE ZA KOČNICU

Ulje za kočnicu je u stanju da upija vlagu. Prevelika količina vlage u kočionom ulju smanjuje efikasnost hidrauličnog sistema za kočenje. Pridržavati se vremenskih intervala zamene tečnosti, koji su dati u uputstvu svakog proizvođača.

Nizak nivo ulja može da ukazuje na curenje u sistemu za kočenje/kvačilo ili da je posledica normalnog trošenja kočionih pločica/obloga.

Pre skidanja poklopca rezervoara za ulje kočnice, pažljivo obrisati nečistoću oko poklopca.

Zaprljanost ulja za kočnice može ometati efikasan rad hidrauličnog sistema i dovesti do skupih popravki.

Prelivanje ulja za kočnicu može izazvati njegovo paljenje.

Zimski saveti o dečijim sedištima

Kako dani postaju sve kraći, a noći sve duže, jasno je da je zima tu. Roditelji znaju da će zato, između ostalog, početi da pakuju svu letnju dečiju odeću i izvući zimske jakne i zimske skafandere. Mnogi od njih, međutim, ne znaju da nošenje deblje zimske jakne u automobilu može ugroziti sigurnost deteta.

Prema podacima britanskog ministarstva saobraćaja, čak do 80% sedišta u automobilima se ne upotrebljava na ispravan način, pri čemu najveći problem predstavlja zatezanje pojasa. Ako na sebi ima deblju jaknu, dete se ne može smestiti u sedištu na odgovarajući način budući da mu pojas više ne odgovara - na taj se način povećava mogućnost da zbog toga bude izbačeno iz sedišta.

Premda je činjenica da će u slučaju sudara svaka vrsta odeće biti izložene određenom pritisku, pojas se u slučaju nošenja deblje jakne, pri naglom kočenju, može olabaviti do te mere da dete isklizne iz sedišta. Upravo zbog toga, pojas dečijeg sedišta u svakom trenutku mora biti dobro zategnut i u stalnom dodiru s telom deteta.

Najbolji način da sigurnost vašeg deteta i zimi ostane na visokom nivou postiže se tako da ga obučete u toplu, ali tanju jaknicu, kao i da unutrašnjost vozila ugrejete pre početka putovanja.

Nakon što dete odgovarajuće smestite u sedište i osigurate ga pojasom, pokrijte ga njegovom jaknom, jer će na taj način zadržati toplinu bez ugrožavanja sigurnosti.


Proverite predstavlja li dečija jakna moguću pretnju za sigurnost

Kako biste proverili predstavlja li jakna ili skafander vašeg deteta moguću pretnju za njegovu sigurnost ili ga ono može bezbrižno nositi i tokom boravka u automobilu, odvojite 5 minuta vremena. Jednostavan test pokazaće vam koliko je zapravo debela dečija jakna i koliki pritisak trpi za vreme putovanja.

  • Izvadite sedište iz automobila i unesite ga u kuću
  • Pripremite dete kao da ide na zimsku vožnju, obucite ga u njegovu zimsku jaknu
  • Stavite dete na sedište, vežite ga i prilagodite mu dužinu odnosno zatezanje pojasa
  • Izvadite dete iz sedišta, pazeći da kod otkopčavanja ne olabavite ili ne pritegnete pojas
  • Skinite detetu jaknu i ponovno ga stavite na sedište/li>
  • Ne pritežite pojas. Možete li ispod njega, u visini ključne kosti, da zavučete dva ili više prstiju? Ako je to slučaj, ta zimska jakna nije sigurna za nošenje tokom vožnje u automobilu

 

Povratak na vrh

Đelmaš auto d.o.o.


Maršala Tolbuhina 14,
Julino brdo
11147 Beograd

Tel: 011/30-55-222
Fax: 011/35-50-666

RADNO VREME SERVISA:
9-17h (radnim danima)
Subotom ne radimo

  • Polovna vozila
  • servisna akcija
  • Q Max Petrol