Main Stage Image

O Chevroletu

Chevrolet je vodeći globalni brend General Motorsa sa godišnjom prodajom preko 4 miliona vozila u više od 140 zemalja. On je četvrti po veličini globalni automobilski brend po prodaji, a ujedno i jedan od najbrže rastućih brendova na svetu. Chevrolet donosi izražajan dizajn, visok učinak i teži da obezbedi najbolju vrednost u svakom segmentu u kojem se nadmeće. Nakon ponovnog izbacivanja brenda u Evropi tokom 2005. godine, Chevrolet je više nego udvostručio svoju prodaju na preko 500.000 jedinica tokom 2008. godine. U 2009. godini Chevrolet je zadržao svoj udeo na tržištu od 2.3% i prodao 426,000 vozila.

Chevrolet poseduje mrežu od 2.500 prodajnih i servisnih centara u zapadnoj i centralnoj Evropi. Chevrolet ponuda uključuje novi gradski Spark, Aveo limuzinu i hatchback, kompaktni Cruze limuzinu, redizajniranu Captivu SUV, porodični Orlando i legendarnu sportsku Corvettu i Camaro coupe i kabriolet. Krajem 2012.godine Chevrolet lansira dva nova modela, Cruze karavan i novi model D segmeta Malibu.

Najveća Chevroletova tržišta u Evropi su Rusija, Španija, Italija, Velika Britanija i Nemačka. Brend, koji je osnovao švajcarski emigrant Louis Chevrolet 1911. godine, je proslavio stogodišnjicu promocijom Chevrolet Volta, električno vozilo poslednje generacije povećanog dometa.

O Chevroletu

Svaki šesnaesti automobil na planeti danas je Chevrolet. To je neverovatno dug put od uspavanog francuskog grada u kojem je – ako verujete u legende – 1896. ili 1897. član jedne od najbogatijih američkih porodica u jednoj radionici za popravku bicikala otkrio izvanrednog čoveka po kojem je Chevrolet dobio ime.

Prica kreće ovako:

Louis Chevrolet je rođen u La Chaux-de-Fonds, Švajcarska, 1878. Kao sin časovničara nasledio je ljubav prema inženjeringu od svog oca - kao dečak Louis je uvek rastavljao stvari, pokušavajući da shvati kako rade i da otkrije način kako da ih unapredi.

U jedanaestoj godini, otkrio je svoju drugu ljubav – brzinu – i to kada je počeo da radi u servisu za popravku bicikala. Već tad je u razvoju trkačkih bicikala uneo očev smisao za preciznu mehaniku. Kao mnoga deca, Louis nikada nije zaboravio uzbuđenje koje je doživeo kada se prvi put nizbrdicom spustio velikom brzinom, ali za razliku od većine nas, on je onda počeo da razmišlja o tome šta da učini da ta bicikla ide još brže.

Mladi inženjer

Louis je počeo da stvara i razvija serije bicikala – koristeći novac od nagrade izdržavao je šestoro braće i sestara. Chevroletov talenat za okretanje pedala osigurao im je pune tanjire.

Kad je 1896. godine, američki magnat nekretnina Vanderbilt zalutao u radionicu jer mu se pokvario motorizovani tricikl, Louis ga je popravio i impresionirao Vanderbilta koji ga je pozvao da okuša svoju sreću u Americi.

Trkačka zvezda

Nakon što je vežbao s Darracqom u Parizu, Chevrolet je proveo neko vreme u Kanadi kao vozač i mehaničar i 1901. napokon počeo ostvarivati snove zaposlivši se u De Dion-Boutonovim njujorškim radionicama, u to vreme najveći svetski proizvođač automobila. Louisova ljubav prema automobilima je uskoro poprimila dva oblika – dizajniranje I stvaranje trkačkih automobila.

Četiri godine dizajniranja motora napokon su se isplatile, i to neverovatnom pobedom i novim svetskim rekordom u njegovoj prvoj ozbiljnoj motornoj trci, 1905. postavljajući novi rekord u brzini sa 52.8 sekundi po milji.

Iste godine započeo je svoj 15. godišnji niz pobeda na američkom reliju koji je od njega stvorio internacionalnu zvezdu.

Chevroletova trkačka karijera zahuktala se 1907. za volanom Buick Buga. Vlasnik Buicka bio je automobilski preduzetnik William Crapo Durant i bila je to veoma uspešna robna marka. Do 1908. Buick je postao deo Durantove kompanije General Company iz New Jerseya – kasnije poznate kao General Motors. Nije trebalo dugo da Louis Chevrolet, Schumacher onog vremena, privuče Durantovu paznju.

3. novembra 1911. njih  dvojica su udružili snage I osnovali Chevrolet Motor Car Company – i legenda je rođena.

Desno Louis Chevrolet, trka 1917, New York

Stvaranje kompanije

Durantova vizija budućnosti pokazala se ispravnom, a Louis Chevrolet je imao priliku da stvara automobile o kojima je oduvek maštao. Želeo je da proizvodi bolje dizajnirane i bezbednije automobile, bolje od bilo kojih do tada. Takođe je želeo da takve automobile proizvodi po ceni koja je prihvatljiva za veći broj ljudi.

Novo-osnovana kompanija, Chevrolet Motor Car Company,  nizala je uspeh za uspehom. Chevrolet je ubrzo postao sinonim za kvalitet, vrednostpouzdanost. Tome u prilog išla je i činjenica da je upravo Chevrolet svrgnuo Fordov model T s broja jedan na tržištu, kao I  da je bio najprodavanija robna marka automobila u SAD-u punih 40 godina zaredom, od 1936. do 1976.

 

Poznat Chevrolet grb, stilizovani "leptir", se pojavio 1913.godine. Poreklo znaka nije toliko poznato, ali ima nekoliko priča. Neki tvrde da je to stilizovani švajcarski krst u znak sećanja na domovinu osnivača firme Chevrolet, dok neki tvrde da je William Durant, osnivač GM-a, dobio inspiraciju na slici u jednom pariskom hotelu. Čak je njegova supruga tvrdila da je sličan znak video u dodatku nedeljnih novina.
Ova priča nema zaplet koji bi je odveo pravo u Hollywood, ali niko ne može poreći da je ’’Čvor kravate’’ ikonski simbol među proizvođačima automobila.

Prvo oglašavanje je bilo 2.oktobra 1913 godine u „Washington Post-u“, a za Vas smo pripremili i ekskluzivan dokaz, pogledajte sliku:

Od 1914. pa sve do 1930. godine, Chevrolet je bio predstavljan amblemom inspirisanim čvorom kravate, plave boje sa natpisom ’’Chevrolet’’ u sredini. Nakon tog razdoblja usledile su razne varijacije, neki znaci su bili postavljeni uspravno, neki horizontalno, boje su se takođe menjale, od crvene, srebrne do plave. Prvi primerci današnjeg zlatnog znaka datiraju u periodu od 1969 – 1977. godine, ali su i dalje bile prisutne i druge boje, među kojima je najčešća bila plava.

Tokom perioda od 1970 – 2001. godine Chevrolet vozila su predstavljala 4 različite strategije ’’vezivanja čvorova’’. Putnička vozila su nosila plavi znak, zlatni je ukrašavao kamionete, znak sa crvenim okvirom je bio zadužen za sportski nastrojene modele, a plavi okvir je predstavljao Chevrolet diviziju.

Sa dolaskom novog milenijuma, rodila se želja da zlatni znak predstavlja Chevrolet širom sveta.  Za takvu odluku presudna je bila estetika, jer je tako koncipiran znak ostavljao utisak nakita, a za dodatni luksuz je bio zadužen hromirani okvir.

…..1915. Louis Chevrolet i Billy Durant su se razišli. Louis je prodao svoj udeo u kompaniji, a 1916. Billy Durant je objedinio Chevrolet Motor Car Company sa velikom kompanijom General Motors.
Danas, većina ljudi ne pamti Louisa kao vozača, ali je njegova kompanija postala poznata širom sveta. Svi mi smo ponosni na korene Chevroleta i princip koji ga oduvek prati – a to je da pravimo najbolje automobile po što boljoj ceni.

Chevrolet je zakoračio u 21. vek s inteligentnom i briljantnom serijom automobila dizajniranom u skladu ne samo s praktičnim, već i emocionalnim zahtevima današnjih vozača.

Pogledajte našu ponudu

Povratak na vrh


Đelmaš auto d.o.o.


Endija Vorhola 14,
Julino brdo
11147 Beograd

Tel: 011/30-55-222
Fax: 011/35-50-666

RADNO VREME SERVISA:
9-17h (radnim danima)
Subotom ne radimo

  • Polovna vozila
  • servisna akcija